Південь Франції, край смачної їжі, чудового вина, майже постійного Сонця та такого ніжного, гармонійного спокою. А також тут знаходиться компанія Métronome, один із найкращих виробників цифрових аудіоджерел, які ви можете купити сьогодні. Це невелика, але відносно активна компанія, яка впроваджує інновації та оновлює своє портфоліо із безпрецедентною частотою. На мюнхенській виставці цього року вона представила останню новинку – SACD-плеєр AQWO 2, який, однак, як кажуть, має більш менш те саме ім’я та основні фізичні характеристики, що й попереднє покоління.

Насамперед, змінилася і базова концепція — AQWO 2 не лише відтворює CD та SACD-диски та пропонує кілька цифрових входів, він також має інтегрований стример, що базується на результатах розробки передових рішень компанії, таких як DSC та DSS.

AQWO 2 — досить великий плеєр з міцною, дуже чистою передньою панеллю, оснащений 6,5-дюймовим сенсорним дисплеєм з безліччю кольорів і приємною графікою, що легко читається. Завдяки цьому ви зможете обійтись без фізичних кнопок керування. Єдиний «дизайнерський» елемент — це поділ панелі на три частини, два невеликі краї сатиновані, центр гладкий. Гравірований логотип на верхньому краї виглядає дуже гарно.

Чарівний компаньйон для справді вимогливих людей.


Чистота фасаду підтверджується і відсутністю дверцят механізму. Доступ до нього здійснюється через металеву пластину з гарним маслянистим покриттям на верхній поверхні. Коли ви посунете кришку назад, ви побачите місце для розташування диску у повністю чорному кольорі. Дисковод та магнітна шайба виготовлені з амортизуючого делрину. Змінювати компакт-диски насправді приносить більше задоволення, ніж просто покласти їх у ящик.

Порівняно з чудово оформленою кришкою та передньою частиною корпусу, задня сторона дещо простіша, але оформлена практично. Зліва – сокет живлення з масивним перемикачем, за нею – набір цифрових входів (AES, коаксіальний, оптика та USB для підключення до комп’ютерів), порт Ethernet, антена Wi-Fi та порт USB для зберігання даних. Ви також маєте багато цифрових виходів, доступних для подальшого оновлення – є AES/EBU, коаксіальний кабель і особливо IS2 у формі HDMI, оптимальне з’єднання для фірмових цифро-аналогових перетворювачів. Плеєр пропонує аналоговий вихід у формі RCA та XLR.

Здатний інтерпретувати практично всі ваші цифрові музичні колекції.


В основі всього, звичайно, механіка. У метрономах використовують спеціальний механізм від D&M. Хоча, можна сказати, що в основі лежить якісний блок живлення, як це заведено в компанії. Ви знайдете чотири тороїдальні трансформатори та загалом 10 окремих регульованих джерел живлення, щоб забезпечити «душевний спокій» кожної критично важливої частини.

Métronome традиційно не розповідає про те, як вони будують внутрішні схемотехнічні рішення та які компоненти використовують. Можна виявити, що всередині повинні працювати чіпи ES9038, але ви знатимете тільки, що AQWO 2 може обробляти PCM з роздільною здатністю 32 біт/384 кГц та DSD512. Métronome підтримує підвищення частоти дискретизації сигналу до цих максимальних значень (можна обирати на дисплеї, а також три рівні вихідної напруги) та вибір цифрових фільтрів.

Харизматична, весела, надзвичайно динамічна та насичена музичність.


Відповідно, ви також дізнаєтеся, що стандартна напруга (що трохи перевищує стандарт), на обох аналогових виходах становить максимум (оскільки це необов’язково) 3V RMS. Ширина DAC становить 42,5 см, висота 13 см та глибина 41,5 см, а вага 17 кг.

Ми слухали AQWO 2 у демонстраційному залі імпортера у Копршивниці у поєднанні з гучномовцями Rockport Technologies Atria II, інтегральним підсилювачем Alluxity Int One mkII та сумішшю кабелів Nordost Tyr 2 та Valhalla 2. Для порівняння використовувалася оригінальна модель AQWO та була розташована уся ця система на компонентних стійках Solid Tech Hybrid Wood.

Усе, що потрібно в одному пристрої.


З самого початку доречно сказати, що Métronome – один з небагатьох брендів, де ми ніколи не помічали відмінностей суто косметичного характеру при зміні поколінь, це завжди була помітною і однозначною зміною. І, на щастя, у прямому напрямку — за роздільною здатністю, конкретністю та загальним оглядом, хоча жирний фірмовий стиль і відчуття насичених, об’ємних кольорів все ж таки проглядаються.

Бас-гітара Ральфа Гаука зазвичай записується таким чином, що є злегка ефектним, досить відкритим низькотональним шоу. Це стосується і Little Wing (Ultimate Tunes 2 | 2013 | стереоспектакль). Повільний, протяжний брязкіт на AQWO 2 звучав неймовірно багато, конкретно і щільно, ніби ви підносите вухо ближче до інструменту, на якому грає Гаук. Перше покоління – веселе і об’ємно-м’яке, податливо погойдується, розмір, вага і відчуття насиченості тут зберігаються, але твердість по краях тонів набагато краща, вони здаються набагато конкретнішими і їх просто більше в плані сили та акценту. У будь-якому випадку, прекрасний вимір абсолютно нетехнічної швидкості зберігається.

Більш пластичний та чистіший звук.


М’який, але харизматичний вокал Грейс Слік з Jefferson Airplane у пісні Девіда Кросбі “Triad” (“Crown of Creation” | записано в 1968 році | Culture Factory | 0819514010265) звучав від тендітного до неземного на оригінальному AQ 2, але набуваючи значно твердішої та фізичної форми — не те щоб ви можете назвати деталі, які чуєте, але ви сприймаєте більш пластичний, чистіший звук, просто чіткіший. Відмінність такого класу полягає в тому, що AQWO 2, ймовірно, міг би існувати паралельно з першою версією як більш висока модель.

Дзвінка джазова композиція «Feeling Alive» у виконанні Джаз-квартету Агати («Räumlichkeit & Transparenz Vol. 1» | 2015 | стереогра) мала приблизно таке ж співвідношення висоти тону, але тарілки, безсумнівно, були яскравішими і — важко підібрати слово, звук більш металевий. Тихий шепіт і гучний брязкіт самоочевидні і зрозумілі, але аж ніяк не кричать. Це металевий звук із певною елегантністю, недбало виразний і ще «легший», ніж раніше. Тут ми вже слухаємо у сфері High End, де можна просто розважитись.

AQWO 2: знаменитий аналоговий звук Métronome.


Музично успішне виконання «Примавери» Вівальді камерним ансамблем I Musici («Пори року» | 1993 | Беларт | 450 051-2) виявилося напрочуд потужним у порівнянні з попереднім поколінням за допомогою AQWO 2 – вже великий звук ніби розширюється ще більше, але в здебільшого конкретизація відчувається так, ніби ти сидиш на кілька рядів ближче до сцени. Він сильніший, значно більш безпосередньо захоплюючий, не такий розслаблений, але все одно мальовничий та поетичний. Створюється відчуття, що музика «залилася під котел», але це не здається жорстоким чи нав’язливим – навпаки, перспектива та впевненість у собі величезні.

Дуже суттєва зміна сприйняття відтворюваної музики з погляду конкретності та відчуття контролю (що раніше було зовсім непогано) підтвердила досить складна 16-хвилинна композиція для фортепіано з оркестром «Кекропс» Янніса Ксенакіса. («Синефаї» | 1986 | Декка | 476 5430). Начебто з AQWO 2 можна було значно глибше занурити увагу між інструментами, тобто стало значно легше розпізнавати, наприклад ніжні звуки фортепіано під хаотичними виверженнями оркестру. AQWO 2 керує диявольськи непередбачуваними миттєвими змінами ритму, структури та інтенсивності таким чином, що хаос здається буквально згладженим, непотрібна напруга знята, а картинка залишається ясною та розбірливою — мало чим відрізняється від «налаштування» акустики кімната, де зникає, наприклад, відчуття пурхаючих відражень . Все налагоджується та заспокоюється.

Приголомшливе звучання.


Що стосується виконання Пола Десмонда і Джима Холла “That Old Feeling” (“Easy Living” | 2000 | записано в 1965 році | rcaVictor | 74321747962), новий AQWO 2 грає характерно “розмашисто”, тому звук великий по пропорції. Однак по суті це було те саме, що й оригінальний AQWO, але було додано відчуття збільшення у вертикальному вимірі, ніби інструменти були ближчими до підлоги і піднімалися у своїх величезних розмірах до вершини. Термін «усталеніший» теж не буде зайвим — кращу читабельність швидше пояснять великою кількістю деталей і загальною більшою конкретністю, але сама сцена виглядає приголомшливо, широко, повітряно і пластично.

Хоча оригінальний AQWO, мабуть, не можна дорікнути недоліку потужності, настільки він «комфортний» і трохи похитується, досить потужний, як Міссісіпі десь посеред лісу. “All In” з дуже сильним басом звучить як шматок шовку, що впав зі столу. Але AQWO 2, здавалося, наповнив горщик і добре розігрів музику, додавши загальної соковитості, але головним чином акценту, тілесності та інтенсивності. Музика так охоче хитає, захоплює, що хочеться підвестися і рухатися в ній.

Просто та гарно.


Протягом десятиліть компанія Métronome має репутацію виробника справді першокласних і, перш за все, надзвичайно цікавих джерел цифрового сигналу, і новітній AQWO 2 її точно не зіпсує. Базовий принцип між поколіннями залишався незмінним, але обладнання було розширено за рахунок включення (без проблем від TIDAL та локального сховища згідно з нашим тестуванням через mConnect) робочого стримінгу, що виставляє зростання ціни у прийнятному світлі. Якщо хочете, вихід вакуумної лампи додасть не тільки тепла, але й м’якості, так що для нас це необхідне доповнення. Можливість гри з цифровими фільтрами також трохи змінює загальний характер, і ви отримуєте зручний пристрій, здатний інтерпретувати практично всі ваші цифрові музичні колекції. Але найголовніше – ви отримуєте плеєр, який грає харизматично, весело, надзвичайно динамічно та насичено, а також із надзвичайно веселою дозою музичності. Завдяки цьому музика просто має чари і емоційність, вона викликає радість і дихає життям. Métronome AQWO 2 – чарівний компаньйон для справді вимогливих людей.

Посилання на оригінальний огляд.

Посилання на прайс.