КОРОТКИЙ ОГЛЯД
Плюси
Щільний, чистий, глибокий бас
Маленький розмір
Гнучкі можливості налаштування
П’ять налаштувань еквалайзера
Мінуси
Дорогувато
Немає програми
ВЕРДИКТ
KEF KC92 ідеально підходить у ситуації, коли простір має велике значення, але глибокий, потужний бас є обов’язковим. Хоча він найкраще підійде для невеликих домашніх кінотеатрів, він може забезпечити вражаючу продуктивність у великих приміщеннях, навіть при складних рівнях вихідного сигналу.
Більшість аудіофілів сьогодні знайомі із брендом KEF. Це одне з найвідоміших імен в області гучномовців, що пропонує продукцію від доступних до висококласних. Заснована у Великій Британії в 1961 році Реймондом Куком, компанія отримала свою назву від свого первісного місцезнаходження – Kent Engineering and Foundry. Gold Peak Group, що базується в Гонконгу, придбала KEF в 1992 році. В даний час всі її продукти проектуються та виготовляються у Великій Британії, але сьогодні більшість з них (включаючи сабвуфер KC92) виготовляються в Китаї. Одним з головних винятків є KEF Blades, найбільш висококласні гучномовці компанії, які, як і раніше, виробляються в Кенті.
KEF традиційно не славиться сабвуферами, але тепер вони пропонують низку таких моделей. Хоча більшість з них мають звичайні розміри, принаймні дві моделі є досить компактними, щоб органічно вписатися в кімнату, чого не можуть зробити більшість сабвуферів.
Функції
При розмірах 13,9 x 13 x 14,2 дюйма (В x Ш x Г) KEF KC92 не є найменшим сабвуфером у лінійці KEF, але він поділяє принципи дизайну з компактнішим KC62 (вартістю $1500). Обидві моделі використовують пару басових динаміків, що розташовані спина до спини на протилежних сторонах корпусу в «силовому придушенні», яке мінімізує вібрації корпусу. У той час як KC62 оснащений 6,5-дюймовими динаміками, нова KC92 оснащена двома 9-дюймовими динаміками. Однак, як і у більшості гучномовців, фактичний діаметр випромінювання басових динаміків KC92 менше – близько 7 дюймів – а 2 дюйми, що залишилися, складаються з гнучкого оточення конусів, що забезпечує значний рух конуса вперед і назад. Паперові конуси драйверів посилені алюмінієвою оболонкою додаткової жорсткості. Кожен із внутрішніх вуферів KC92 живиться від власного підсилювача класу D потужністю 500 Вт, забезпечуючи загалом 1000 Вт RMS. Корпус герметичний для оптимальної продуктивності.
KEF розробила KC92 за допомогою своєї програми MIE (Music Integrity Engine). Кажуть, що ця програма оцінює та схвалює процес проектування, гарантуючи, що все працює так, як задумано. Честь і хвала KEF за те, що вони не назвали цю функцію сьогодні широко використовуваною та зловживаною високотехнологічною абревіатурою AI, що вони могли б легко зробити.
Функції налаштування KEF включають потік регулювань. Регулятор гучності регулює рівень вихідного сигналу сабвуфера, а регулятор частоти встановлює верхню межу вихідного сигналу на будь-яку частоту від 40 до 140 Гц. (Неперервний) регулятор фази пропонує два налаштування: нуль або 180 градусів. Регулятор еквалайзера пропонує п’ять встановлених варіантів: Room, Wall, Corner, Cabinet і Apartment, останній знижує гучність найгучніших басів, щоб вони не дратували сусідів. Також є регулятор підйому заземлення для обмеження циклів гулу та регулятор, який встановлює сабвуфер або увімкненим весь час, або увімкненим тільки при виявленні басового сигналу.
Передбачені як високорівневі, так і лінійні входи, а також порт розширення KW1 для встановлення додаткового бездротового роз’єму (тут не передбачено та не використовується). Крім останнього, варіант, який ви, швидше за все, оберете для управління KC92 в системі домашнього кінотеатру, буде лінійний вихід сабвуфера з AV-ресивера на лінійний вхід(и) KEF. У 2-канальній системі високорівневі входи KEF можуть керуватися виходами динаміків від інтегрованого підсилювача або окремого підсилювача потужності.
У посібнику користувача, що входить у комплект поставки KEF, для деяких текстів і діаграм використовується шрифт, що ледве читається. Версія, яку я завантажив з веб-сайту KEF, була трохи більш читаною, але дещо відрізнялася від друкованого посібника. Ці невідповідності, ймовірно, викликані необхідністю враховувати широкий спектр мов на світових ринках KEF. Функції, згадані в попередніх двох абзацах, були взяті з паперового керівництва, яке постачається із сабвуфером до США, а не з онлайн-керівництва.
Обмежений простір на чорному корпусі невеликого сабвуфера KEF залишає мало місця для дрібного шрифту, розташованого на фізичних налаштуваннях або поруч із ними. Іноді це ускладнювало перегляд та регулювання цих налаштувань, особливо коли повзали по підлозі. Найкращим вирішенням цієї проблеми (не запропонованим тут) було б забезпечення доступу до настройок на смартфоні, підключеному до сабвуфера через бездротове або бездротове з’єднання.
Проблеми та налаштування
Декілька десятиліть тому Йозеф Хофманн, один із засновників виробника динаміків KLH, запропонував принцип, відомий як «Залізний закон Хофмана». Він говорить, що три ключові параметри в конструкції динаміка – низьке відтворення басів, мінімальний розмір корпусу і висока вихідна чутливість – не можуть бути досягнуті одночасно без шкоди хоча б одному.
Хоча закон Хофмана залишається чинним, його можна трохи пом’якшити, використовуючи потужний підсилювач для управління гучномовцем, що широко застосовується сьогодні, особливо для сабвуферів. Проте в епоху Хофмана (1950-і та 1960-і роки) такі підсилювачі були або рідкісні, або надто дорогі для комерційного використання.
Незважаючи на ці обмеження, KLH та тісно пов’язана з нею компанія Acoustic Research максимально просунули цю технологію і протягом багатьох років мали значний успіх.
Хоча досі немає абсолютного способу обійти Залізний закон, проблеми стали набагато меншими, ніж 75 років тому. Сьогодні активні сабвуфери можуть досягти оптимального балансу цих трьох характеристик – невеликого розміру, корисної чутливості та глибокого басу. Цей баланс, ймовірно, є основною функцією ще однієї функції набору інструментів KEF: iBX (Intelligent Bass Extension).
Налаштування сабвуфера – складне завдання, надто складне, щоб докладно описувати його тут. На щастя, онлайн-ресурси можуть надати широкі рекомендації. Однак малоймовірно, що один сабвуфер забезпечуватиме рівномірний бас у більш ніж одній чи двох точках прослуховування без надзвичайного успіху. Використання двох або більше сабвуферів, розміщених у різних місцях у кімнаті, значно збільшує шанси досягнення збалансованого басу на кількох місцях.
Пошук ідеального розташування для цих сабвуферів займає час, оскільки вони зазвичай не розташовуватимуться поруч один з одним. Не піддавайтеся спокусі, що часто випробовується аудіофілами, розмістити сабвуфери біля лівого та правого динаміків та керувати ними окремо за допомогою лівого та правого каналів для досягнення “стереобасу”. Такий підхід, як правило, неефективний у двоканальній конфігурації та упускає можливість оптимізувати бас для кількох місць у домашньому кінотеатрі.
Але в цьому огляді ми будемо використовувати лише один KEF KC92. Як і у разі будь-якого сабвуфера, пошук найкращого місця для нього може зайняти багато часу. Так, ви можете зробити це на слух і після багатьох спроб (або удачі) досягти гідного результату. Використання вимірювань для цього не обов’язково, але може прискорити процес. Я вибрав останній варіант, щоб прискорити цей огляд, покладаючись на свою вимірювальну систему Parts Express Omnimic та її пов’язаний мікрофон. Я підключив вихід сабвуфера AVR до одного з лінійних входів KEF, використовуючи кросовер 80 Гц.
Головними фронтальними динаміками, використаними тут, були Monitor Audio Silver (не поточного покоління) ліворуч і праворуч, а також Monitor Audio center. Акустика об’ємного звучання та Atmos являли собою змішану колекцію від інших виробників (Revel Concerta bookshelves для об’ємного звучання та квартет крихітних P3 Alphas від PSB для Atmos, останні були встановлені поруч, але не на стелі. AV-ресивер був Denon X6700H, а програвач дисків UDP-203. Вихідними матеріалами були 2-канальні CD для музики та Blu-ray для фільмів.
Я залишив параметри Audyssey, які я використовував раніше на цьому ж масиві колонок (до включення KEF). Спочатку я не був упевнений, чи будуть ці налаштування Audyssey, як і раніше, доречні після додавання сабвуфера KEF. Я знаю, що використання Audyssey в міксі знижує пік в 100-200 Гц в моїй кімнаті, який постійний (з невеликими варіаціями) на більшості колонок, які я використовував там. Без Audyssey (або іншого схожого процесу еквалізації приміщення) теплота, додана кімнатою, могла бути помилково віднесена на рахунок сабвуфера KEF. На щастя, виправлення Audyssey тут спрацювало добре, хоча воно може бути не ідеальним у всіх системах та ситуаціях.
Подання: Музика
Сабвуфер KEF KC92 легко впорався з широким спектром насиченого басами контенту з моїх найскладніших компакт-дисків. Вони варіювалися від витончених до агресивних, деякі з них були лише інструментальними, інші являли собою вокал, підтримуваний насиченими басами інструментами, включаючи контрабас, барабани всіх видів, орган та басовий синтезатор.
Результати були незмінно вражаючими: щільні, глибокі без роздмухування чи нависання. Деякі уривки тут будуть знайомі багатьом читачам. Flight of the Cosmic Hippo Бели Флека починається рутинно, а потім поринає в басові нижні області. Pines of Rome Респіги є поєднанням симфонічного оркестру та духового органу, а I Will Remember Тото відкривається потужним басовим рифом.
Інші добірки будуть незнайомі багатьом. Вони включали кілька уривків японських барабанщиків Kodo, версію “Lift the Wings” групи Riverdance (пісня, очевидно, натхненна ірландською міграцією до Нового Світу), виконання Майкла Йонаса Le Temps Passe та Sister Drum: Home Without Shadows групи Dadawa. KEF, всі вони обробили ці уривки, і багато інших, бездоганно.
Фільми
Tron: Legacy – дивний, але захоплюючий науково-фантастичний фільм про людей, які шукають спосіб проникнути в кіберпростір. Його багатоканальний саундтрек є винятковим, і KEF не розчарував. Не було тонни нищівних басів (крім як ближче до фіналу), але оскільки огляди Blu-ray говорять про інше, я схильний звинувачувати в цьому невеликому недоліку не KEF, а мою дуже велику кімнату. Це трохи більше 3000 кубічних футів, якщо враховувати тільки площу підлоги домашнього кінотеатру, але більш ніж удвічі більше, якщо додати інші простори, в яких вона повністю відкрита і не може бути ізольована.
Враховуючи це застереження, я невиразно пригадую, що чув міцніші глибокі баси в цьому фільмі, коли я дивився його востаннє. Але це було принаймні 10 років тому, в набагато меншій кімнаті з іншою і більшою парою сабвуферів. Але при поточному перегляді, з одним KEF і, можливо, більш точним загальним налаштуванням, ніж у тому невиразному спогаді, я ніколи не знаходив своє задоволення від фільму обмеженим або якимось чином скомпрометованим. Фактично, я подивився його від початку до кінця, а не просто переглянув ряд сцен із важкими басами.
«Незламаний» — (переважно точний) фільм про італо-американського бігуна-олімпійця Луї Замперіні. Хоча його участь в Олімпіаді 1936 показано коротко, фільм фокусується на службі Замперіні у Другій світовій війні. Більшість фільму присвячена його похмурим переживанням після аварії літака в Тихому океані. Небагато тих, хто вижив, включаючи Замперіні, потрапляють у полон і залишаються в таборах для військовополонених до кінця війни.
Але перші 30 хвилин фільму показують одну з його місій до краху як члена екіпажу бомбардувальника B-24. Коли фільм вийшов 2014 року, ця початкова послідовність стала головним демонстраційним матеріалом на домашніх кінотеатрах по всьому світу. Він сповнений ревом чотирьох гучних авіаційних двигунів, вітру з відкритих дверей бомболюка, коли екіпаж намагається їх закрити, кулеметного вогню, зенітних гармат, що вибухають, і майже трагічної аварійної посадки. Хоча в деяких відношеннях KEF в моїй кімнаті не намагався доставити той досвід, що обпалює вуха, який можна було б припустити з наведеного вище опису. Натомість він був цілком правдоподібним — реалістичним, без перебору просто задля ефекту. Ніколи не перебуваючи в тій самій ситуації, що й екіпаж бомбардувальника, я не можу точно сказати, як звучать справжні кулемети та вибухи зенітних знарядь. Але я був настільки вражений чітким, ясним звучанням KEF на низьких частотах і вражаючою потужністю, що переконав себе в тому, що я б волів не викликатися як член екіпажу бомбардувальника B-24, щоб випробувати все це насправді!
Однак з усіх фільмів у моїй колекції «Той, що біжить по лезу 2049» пропонує, можливо, найскладніші нижні частоти. Хоча KEF не може повністю зрівнятися з чистою вагою басу на високих рівнях двох зміщених у просторі сабвуферів з портами, які зазвичай справляються з найглибшими басами в моїй кімнаті, він був напрочуд близький до цього, приблизно в одну восьму від загального розміру. KEF також здивував мене тим, як він показав мені (вперше) дуже глибокі і надзвичайно низькі баси в обох сценах на покинутій фабриці (коли офіцер К/Джо шукає підказки про своє минуле), а пізніше в епізоді в такому ж покинутому Лас- Вегасі.
Висновок
KEF KC92 пропонує чудову інженерію та продуктивність. Сподіваюся, я вже раніше ясно дав зрозуміти які проблеми виникають при проектуванні дуже маленького сабвуфера. Повторюся, безкоштовного обіду немає. А якщо ваша кімната надзвичайно велика, вам, можливо, варто подумати (зараз чи пізніше) про додавання другого KC92 в мікс, щоб повністю завершити рівняння. Але розробники KEF KC92 підійшли ближче, ніж будь-хто інший, до вирішення головоломки досягнення чудового басу від маленького сабвуфера. Якщо ваша ситуація є сумісною, це може бути саме те, що ви шукаєте.
Випробувальний стенд
Одиничний вимір на місці прослуховування, згладжений до 1/6 октави за допомогою вимірювальної системи Omnimic та мікрофона. Тільки відгук нижче приблизно 100 Гц відноситься до сабвуфер KEF. Нижче приблизно 30 Гц результати можуть бути оманливими, оскільки тестовий розгортка Omnimic, що повторюється, проходить від крайньої нижньої межі до найвищих частот приблизно за одну секунду, що не повністю підкреслює відгук сабвуфера на крайній нижній межі. Проте результат вражає.
Технічні характеристики
Конструкція: Force Cancellation
Диски: 2 x 9″
Частотна характеристика (-3 дБ): 11 Гц – 200 Гц (-3 дБ)
Макс. вихід: 110 дБ
Тип підсилювача: Вбудований, клас D
Потужність підсилювача: 2 x 500 Вт WRMS
Змінний фільтр нижніх частот: 40 Гц-140 Гц
Вхід: Порт розширення для KW1*
Рознімання RCA phono
Входи рівня динаміка
Вимоги до харчування: 100-240 В 50/60 Гц
Потужність: 1000 Вт (робоча потужність)
<0,5 Вт (потужність у режимі очікування)
Розміри: 352,3 x 330 x 360,5 мм
У x Ш x Г (мм із задньою панеллю та ніжками): 13,9 x 13 x 14,2 дюйми
Вага: 20 кг (44 фунти)
*Додатковий аксесуар: бездротовий адаптер KW1 (не входить до комплекту).