КОРОТКИЙ ОГЛЯД

Плюс

Якість звуку еталонного рівня, динаміка

Практично повне розширення діапазону

Максимально простий додаток для налаштування та керування

Вихід сабвуфера

Мінус

Нелегкий шлях до багатоканальної інтеграції

Немає відображення музичних даних або гучності

Немає входу фонограми


ВЕРДИКТ

Ідеальна потокова автономна система.

LS60 від KEF – це не просто динамік; це акустична революція, запакована у витончену вежу звуку. Від її передових технологій до її чудового дизайну, приготуйтеся зустріти майбутнє високоякісного аудіо. Якщо ви шукали стереосистему “просто додайте музику” вартістю менше семи чи восьми тисяч (або, якщо на те пішло, дев’яти чи десяти), ви можете зупинитися.

Хоч би що було протилежністю «поховання lede», я думаю, що я щойно це зробив. Не має значення: нова бездротова, активна баштова потокова акустична система LS60 від KEF просто хороша. Я проповідував активну конструкцію динаміка як єдиний розумний спосіб проектування музичної системи більше десятиліть, ніж я готовий визнати у пресі, і в цифрову епоху мої уподобання були підтверджені драматичним розквітом справді чудових, розумних, потокових активних динаміків. І LS60, з великим відривом, мій новий лідер зі всіх.


По-перше, що це? Візуально KEF LS60 є надтонкою вежею з 2-смуговим концентричним драйвером, видимим на вузькій перегородці, і квартетом подвійних опозитних вуферів з боків. Це вражаюче драматичний вигляд, як тільки ви долаєте трохи циклопічне обличчя; асоціація з «Космічною одіссеєю» Кубрика непереборна, але, наскільки мені відомо, жоден гомінід не постраждав під час його проектування чи виробництва. Однак решітки немає, тому будьте обережні, якщо у вас недисципліновані кішки, тхори або маленькі діти.

Функціонально LS60 значною мірою є баштовою сумішшю поличних активних стримерів KEF LS50 Wireless II і пари компактних нано-сабвуферів KC62 цієї ж компанії, обидва з яких я позитивно оглядав на цих сторінках протягом останніх кількох років. (KEF може заперечувати таку характеристику, але аналогії важко уникнути.)

Я надам більшу частину технічних подробиць на розсуд читача, або тут, або на власному сайті KEF, але коротко: центральним елементом є давно відома матриця збігаються середньочастотних/високочастотних динаміків Uni-Q від KEF, яку ви бачите на передній панелі LS60.


Як і LS50 Wireless II, Uni-Q LS60 удосконалений задньою камерою KEF з «метаматеріалу», яка поглинає небажану зворотну хвилю секції твітера за допомогою лабіринтного складання крихітних резонаторів Гельмгольця, в результаті чого, як кажуть, виходить більш чистий. І як і сабвуфери KC62, двопарні басові драйвери LS60 використовують розумне розташування звукових котушок, що перекриваються, спина до спини, розділяючи загальний каркас, що підвищує ефективність, зменшує спотворення і забезпечує дуже компактну упаковку в компонуванні з «силовим придушенням» – спина до спини у фазі при якій механічні нелінійності мають тенденцію до нейтралізації – в корпусі шириною трохи більше п’яти дюймів.

На борту кожного динаміка три підсилювачі потужності: 500 Вт для низькочастотних динаміків та два 100 Вт для середніх та верхніх частот Uni-Q. Цікаво, що низькі та середні частоти відносяться до класу D, а підсилювач верхніх частот – до класу AB. (Я не бачу в цьому нічого, крім вимог до упаковки/ефективності, але вам доведеться запитати KEF, чому.) Також на борту є DSP для кросоверів, еквалізації та (імовірно) управління динамікою/спотвореннями, а також ті ж інтелектуальні функції потокової передачі та бездротові технології WiFi та Bluetooth, які змушують LS50 Wireless II цокати. Вони відповідають за фірмовий додаток KEF Connect (iOS/Android), який забезпечує вбудовані сервіси Amazon, Deezer, Qobuz, Spotify і Tidal, доступ до трансляції AirPlay 2 і Chromecast, а також функціональність кінцевої точки Roon Ready.


Попереду обидві динаміки ідентичні; ззаду вони суттєво відрізняються. «Основний» блок, який можна призначити лівим або правим при налаштуванні за допомогою програми KEF Connect, має коаксіальний, оптичний та дротовий цифровий аудіовхід HDMI/eARC, один аналоговий вхід стерео-міні-джек, USB-порт тільки для обслуговування і не один, а два порти RJ45 Ethernet. Той, який позначений як «Мережа», підключає вашу локальну мережу, якщо у вас немає WiFi або ви не хочете використовувати його для системи. Другий, позначений як «Interspeaker», може фізично з’єднувати два LS60 за допомогою товстого кабелю Ethernet, що додається. У бездротовому режимі система обмежена максимальною роздільною здатністю 24 біт/96 кГц, але коли пара жорстко з’єднана цим другим кабелем Ethernet, це збільшується до 24 біт/196 кГц. (Так, я пробував обидва варіанти, і ні, я не помітив жодної різниці. Якщо ти можеш — і можеш це довести — ти кращий за мене, Ганга Дін.)

Обидва динаміки, звичайно, мають роз’єми IEC для шнурів живлення — пам’ятайте, що бездротовий не означає бездротовий — і жоден з них не має жодних фізичних, апаратних елементів управління взагалі. У комплект поставки входить невеликий пульт дистанційного керування, що забезпечує основні функції, але пристрій iOS або Android з програмою KEF Connect абсолютно необхідний для налаштування і, чесно кажучи, для будь-яких випадкових коригувань, які можуть знадобитися в майбутньому.


Налаштування та прослуховування

Я не знаю, чи є конкурс на найкращий дизайн упаковки (The Boxies?), але якщо є, то KEF за LS60 – це вірний переможець статуетки. Дуже розумний дизайн, який використовує в основному картон і подібні «зелені» матеріали, дозволяє відстебнути верхню частину, зняти середню частину, а потім скласти нижню частину, щоб потім «витягнути» динамік з упаковки, фактично не піднімаючи нічого важчого за коробку з аксесуарами: геніально!


Конструкція LS60 включає важку сплавну основу, яка зберігає дуже вузьку вежу досить стійкою (в комплект входять додаткові шипи). Вона встановлена ​​на місці з коробки, тому цього разу мені не довелося балансувати перевернуту вежу, доки я порався з обладнанням. Після того, як я встановив їх на місце, налаштування складалося тільки з підключення двох шнурів живлення, що додаються, і запуску KEF Connect на моєму iPhone XS, який «знайшов» і активував динаміки практично автоматично. Кілька днів по тому я переключився на налаштування дротового Ethernet/дротового з’єднання і використав її для всіх моїх критичних прослуховувань, в основному через Roon з KEF як кінцева точка для повного дозволу. Я увійшов до свого облікового запису Qobuz через шлюз сторінки «Музика» програми KEF Connect і вже за кілька хвилин почав транслювати аудіо високої роздільної здатності.

А який звук! KEF LS60 звучать просто огидно, адже саме так і має звучати по-справжньому прозора аудіосистема.

Я почав з туру деякими дуже знайомими треками, які я зберігаю у своєму плейлисті «Testing» Roon. “Cry Me a River” з альбому Бонні Брамлетт 2007 року Still the Same – це хрестоматійна студійна робота, в якій особлива увага приділяється надзвичайно чистому і справжньому запису і, звичайно ж, багатому, хриплому контральто Брамлетт (тепер Шеріден) – насправді, майже тенору. KEF зробили це жахливо живим, заповнивши весь простір між динаміками, з вокалом, що виштовхується в кімнату. У цьому треку багато енергії в поп-басових октавах – скажімо, 40-160 Гц – і LS60 відтворили його бездоганно: насичено і тягуче, але ніколи не барвисто або гулко.

Насправді, трек за треком KEF майже ідеально відповідали моїм багаторічним 3-смуговим стійкам, що я вважаю високою похвалою. Єдиними ознаками були трохи тепліший/повніший вокальний діапазон LS — порівняння, ймовірно, показало невелике підсмоктування середніх частот/високих частот у довгострокових колонок, небезпеку для всіх звичайних багатосмугових колонок, але яку значною мірою вирішує коаксіальна топологія Uni-Q KEF — і чітке перевага KEF у розширенні басів, рівності та динаміці.

LS60 змогли відтворити цей трек, як і будь-який інший, який я прослуховував, так голосно, як я тільки міг попросити, і навіть набагато голосніше (можливо, на 6 дБ більше) без будь-яких змін у тональності, ясності чи розмірності дуже вражає .

Говорячи про розмірність: LS60 створюють широку, надзвичайно стабільну та точкову звукову сцену, але досить «плоску»; мої звичайні 3-смугові динаміки звучали небагато, але відчутно глибше або «просторовіше» на записах з великою кількістю навколишнього (високих) контенту. Це не надто дивно, оскільки схема Uni-Q є конструкцією з контрольованою спрямованістю (по суті, рупорний середньочастотний/твіт), яка розпорошує трохи менше енергії верхніх частот у бік бічних і задніх стін, ніж мої повсякденні двокупольні динаміки. Це один із ключів до чудової тональної точності LS60: позаосьовий звук неминуче менш плоский і гладкий, ніж прямий вихід, і це впливає на загальний баланс, що сприймається. (Дійсно, більша частина того, над чим працюють інженери з гучномовців, – це зробити позаосьовий баланс максимально схожим на осьовий.) Я не хочу перебільшувати; це не велика різниця. Але якщо вам до душі аудіофільська глибина/повітря, то KEF може виявитися недостатньо щільним для вас.

Але не зрозумійте неправильно: на такому звуковому бенкеті, як A Concord Symphony Айвза – фортепіанна соната в аранжуванні для повного оркестру покійного Генрі Бранта – запис симфонічного оркестру Сан-Франциско під керівництвом Майкла Тілсона Томаса (FS сцену між динаміками і навіть трохи за їх межами з електризуючою реалістичною інструментальною чіткістю та локалізацією. Друга частина «Hawthorne» охоплює діапазон від тихого бурмотіння до нудного хаосу Айвза, а 60-ті сяяли кожною йотою божевілля динаміки Айвза та генія Бранта у барвистому оркеструванні. Я впіймав себе на думці, що цей насичений деталями ефект був схожий на прослуховування в ультрасучасній установці навушників — але такий, який правильно відображає попереду, а не десь усередині вашої голови.


Низький, глибокий та гучний? Я скажу: я тримаю у своєму плейлисті кілька електронних/дабстепових треків, і LS60 видають рівні басу нижче 35 Гц, які не вкладаються у голові. Чому ви повірите, своїм вухам чи своїм брехливим очам? Вони легко розбудили деренчання в моїй досить ретельно знешумленій кімнаті, вірна ознака дії 95 дБ SPL-плюс на 30 Гц або близько того. І навіть на цих екстремальних рівнях я не виявив чутної втрати ваги глибоких басів через обмеження динаміки/низьких частот, що, враховуючи конструкцію інтелектуального еквалайзера LS60 на основі DSP, я впевнений, відбувалося принаймні певною мірою. Я думаю, інтелектуальне обмеження KEF просто надто розумно для мене.


Функція слідує за формою

Як вже згадувалося, самі LS60 не мають фізичних органів управління або дисплеїв, за винятком крихітного контрольного світлодіода на кожному з них, який світиться або блимає різними кольорами для позначення різних станів, таких як режим очікування, живлення, сполучення і т. д. ( є невеликий пульт дистанційного керування, до якого ми ще повернемося. Це робить програму KEF Connect необхідною для налаштування та корисною для повсякденного прослуховування.

Я пропущу більшу частину процесу налаштування, який був абсолютно простим і в будь-якому випадку в основному ідентичний процесу налаштування LS50 Wireless II, який ми вже розглядали в цій галузі. Додаток представляє п’ять панелей, що прокручуються – головна, віддалена, музика, еквалайзер і налаштування. Перша є зручним поєднанням найбільш використовуваних джерел/потоків і елементів управління; друга дублює пульт дистанційного керування, що додається, а третя вибирає з сервісів Amazon, Deezer, Qobuz, Spotify і Tidal, досить повного списку потоків інтернет-радіо або медіасервера, який отримує доступ до ваших власних локально збережених музичних файлів.

Панель еквалайзера найцікавіша в нашому контексті. “Wall mode” змінює нижні три октави LS60 або близько того з кроком в півдБ до -10 дБ, щоб компенсувати їхню близькість до передньої стіни. (Це більш-менш «басовий» регулятор, але він не опускається до діапазону в кілька сотень Герц, як більшість таких ручок.) «Treble trim» робить те, що й мовиться, також на півдБ у діапазоні ±3 дБ: достатньо, щоб розумно компенсувати акустику приміщення та обстановку, але досить обмежено, щоб користувач не міг усе зіпсувати повністю. «Bass extension» по суті дозволяє вибирати компроміс між найглибшим відтворенням басів і максимальною гучністю з варіантів Less, Standard і Extra. Я використав останній варіант майже весь час і ніколи не відчував себе ошуканим у плані рівня, але мої уподобання щодо гучності (щодо) стримані. Для вимогливих оркестрових речей, таких як згаданих вище Ives, я вибрав Standard, в основному з принципу. Я спробував поринути у тонкощі вибору Less/Standard на деяких треках dub та hip hop, але на рівнях, на яких дія починала бути помітною, я швидко відмовився від цієї вправи як від академічної — у моїй кімнаті та на мій погляд, принаймні.


В другом месте на странице KEF Connect есть баланс левого/правого каналов и настройки для интеграции сабвуфера, что кажется немного приукрашенным, поскольку KEF не ограничиваются как минимум 30 Гц, по крайней мере в моей комнате, а также загадочная фазовая коррекция.

Ця остання функція компенсує різні затримки, що вносяться DSP LS60 та іншими схемами (і електромеханічними в реальних драйверах), щоб «синхронізувати за часом» середні/високі елементи Uni-Q та низькочастотні динаміки 60-х років, щоб забезпечити ідеальний графік «ступінчастої реакції». Чутність таких речей була темою енергійних, веселих (ну, зазвичай) дебатів серед аудіоманів вже близько 50 років, досі без остаточних висновків. Чи чув я різницю при включенні та вимкненні корекції? Іноді так: частіше немає. Чи можу я охарактеризувати зміну як «краще/гірше»? Абсолютно ні; я навіть не можу описати це як аудіоефект як такий: швидше мікроскопічний перцептивний зсув, як фоновий малюнок зору, за винятком ваших вух.

Якщо вам здається, що я вважаю LS60 ідеальною музичною системою, то ви на правильному шляху, але вона не включає в себе все, що включив би я сам, будь королем світу або, принаймні, графства Кент, Англія (спочатку KEF розшифровувалося як Kent Engineering Foundry).

Враховуючи вбудований DSP 60-х років, відсутність будь-якої системи корекції приміщення та опції гучності «розумної гучності» на кшталт Dynamic Volume/EQ Audyssey або Volume Dolby, мені здається упущеною можливістю. Як і відсутність «наскрізного» входу з фіксованою гучністю, який зробив би інтеграцію KEF у багатоканальну систему, оскільки лівий/правий фронти харчувалися від лінійних виходів AV-ресивера/процесора, що було б зручно і практично. (Хоча в цьому випадку, враховуючи проблему узгодження затримок, я можу здогадатися, чому KEF відмовилися.) Нарешті немає входу для прямого підключення програвача вінілу. Я припускаю, що KEF припустив, що якщо ви витрачаєте сім великих на потокову систему, і ви також хочете відтворювати LP – імовірно, досить невеликий набір – ви захочете вибрати свій високоякісний підсилювач для фонокорректора.

За винятком цих спостережень, у мене немає жодних причіпок, до яких можна було б причепитися. У всіх інших відносинах LS60 від KEF – вражаюче досягнення. Я ніколи не скажу, що будь-який аудіокомпонент «ідеальний» принаймні на записі. Але я також не скажу, що це не ідеальне.


KEF LS60 ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Drivers

4 дюйми alu-cone СЧ

0,75 дюйма алюмінієвий купольний твітер у коаксіальному масиві “Uni-Q”.

4x 5,25-дюймові низькочастотні динаміки в масиві з придушенням сили, спрямованими збоку

Герметичний корпус

Бортові підсилювачі

500 Вт (вуфери)

100 Вт шт. середній/високочастотний динамік, усі на динамік

DSP і роздільна здатність

Вбудований 24-біт/192 кГц DSP виконує кросовер та інші функції

Вхідна роздільна здатність 24/384, усі входи повторно дискретизовані до 24/192 (дротовий міждинамік) або 24/96 (бездротовий міждинамік)

Входи та виходи

Аналоговий вхід: стерео міні-джек

Цифрові входи: оптичний, коаксіальний TOSLINK, мережа RJ45, HDMI eARC, дротове з’єднання між динаміками Rj45 на кожному пристрої; USB-B (тільки для обслуговування)

Бездротове потокове передавання: WiFi: AirPlay2, Chromecast, Roon-Tested; Bluetooth 4.2

Аналоговий вихід: вихід сабвуфера на один гніздо RCA, Hi/Lo-Pass налаштовується за допомогою програми

Роз’єм живлення змінного струму IEC кожного динаміка

Дисплей

Передня панель, кожен блок: 8 кольорів, миготливий, один/обидва для позначення приблизно 30 умов

Розміри та вага

Розміри: 42,9×8,3×15,5 дюймів

Вага: 65/64 фунтів (основний/додатковий блок)

Посилання на оригінальний огляд.

Посилання на прайс.