Clearaudio — всесвітньо відома німецька компанія, відома своїм інноваційним та точно спроектованим високоякісним аудіообладнанням, особливо в галузі аналогових програвачів, картриджів та тонармів. Заснована в 1978 році, Clearaudio встановила еталон досконалості у відтворенні звуку, поєднуючи передові технології з неминущим майстерністю. Біля керма цього культового бренду знаходиться Роберт Сухі, син засновника Clearaudio, який продовжує просувати спадщину компанії вперед. Завдяки пристрасті до досконалості та глибокої прихильності до просування аналогового звуку Роберт Сухі відіграє ключову роль у формуванні бачення Clearaudio, гарантуючи, що її продукція забезпечить неперевершені враження від прослуховування аудіофілів по всьому світу.
П: Давайте обговоримо ваші знання в області аналогових програвачів, тонармів, картриджів та фонокоректорів. Багато читачів вважають вас одним із найкращих дизайнерів нашого часу, але мало хто знає, як почався ваш інтерес до дизайну. Чи не могли б ви докладніше розповісти про свій шлях та історію з технологією аналогових джерел?
A [Роберт Сухі]: Звичайно, і дякую за можливість зустрітися тут, в Афінах! Це честь і фантастика – вести цю розмову, особливо з урахуванням розкоші кондиціювання повітря!
Подорож справді цікава, з безліччю злетів та падінь на цьому шляху. Коли мій батько розпочинав у 1978 році, єдиними джерелами для відтворення звуку були програвачі, касети та стрічка; цифрових джерел немає. Потім десь у 1985-86 роках з’явилися компакт-диски, і це був складний час для відтворення вінілу та аналогового ринку. Вінілові платівки швидко зникли з магазинів, тому що великі компанії хотіли просувати новий формат — він був меншим, легшим, вимагав менше місця для зберігання та знижував транспортні витрати. Крім того, компакт-диски було простіше та дешевше виробляти.
Це був не ідеальний час для аналогових технологій, але в певному сенсі це було приховане благословення. Такі компанії, як Clearaudio, були змушені впроваджувати інновації, покращувати та робити аналогове відтворення ще краще. Сьогодні, якщо ви порівняєте картриджі, тонарми та програвачі з тими, що були у 60-х, 70-х та 80-х роках, досягнення будуть чудовими. Матеріали, точність обробки та якість виробництва значно покращилися, зробивши сьогоднішнє аналогове відтворення набагато кращим за минуле.
Поштовх із боку цифрових джерел змусив аналоговий бізнес розвиватися. Сьогодні програвачі та вініл стали єдиними фізичними носіями відтворення, які залишаються популярними. Так, є невеликий сплеск касет як ретро-тенденції, але малоймовірно, що це стане комерційно значущим. Аналогічно, ентузіасти котушкових магнітофонів, такі як пан Метаксас з його чудово спроектованими висококласними машинами, зайняли нішевий ринок. Я особисто знаю пана Метаксаса — ми знайомі з того часу, як я був маленьким хлопчиком. Я відвідував його в Халкіді, і ми чудово повечеряли разом. Я захоплююсь його роботою, але це складний ринок для зростання.
З іншого боку, заводи з виробництва вінілу сьогодні процвітають. Їх багато у всьому світі. Наприклад, один у Греції, де, як ми знаємо, ви є партнером з продажу (через пана Демоса з hiendnews), і я сподіваюся незабаром відвідати його. У Франції є ще одна, але вони постійно зайняті випуском нових платівок. По всій Європі налічується понад 40 заводів із виробництва вінілу, що чудово для нас. Крім того, ми бронюємо слоти для виробництва преси для нашого власного лейблу в Німеччині, де кількість заводів також збільшилася, і багато хто працює позмінно, щоб задовольнити попит.
З: На виставці High-End Munich 2024 були представлені нові флагманські моделі Clearaudio та фантастичний програвач Al Di Meola. Було згадано, що ви використовуєте два різні підходи до проектування тонарма – один призводить до виняткових моделей з одним шарніром, а інший – до складних моделей з паралельним трекінгом, що включають високоточні підшипники сухого ходу та поліровану скляну трубку. Чи не могли б ви пояснити, які моделі демонструють значні звукові відмінності та які причини цих відмінностей у конструкції?
A: Це чудове питання, дякую! Спочатку дозвольте мені коротко торкнутися програвача Al Di Meola. Це спільне підприємство між Al Di Meola та нами, і ідея цього проекту народилася на минулорічній виставці High-End, де ми зустрілися та подумали: «Давайте створимо щось унікальне». Програвач поставляється у двох варіантах обробки – чорному та з обробкою під дерево, що нагадує його гітари Gibson Les Paul. Незабаром у нас буде фотосесія для зйомки фінального продукту, а потім концерт у Мюнхені в Bayerischer Hof. Це буде обмежений тираж всього 1000 екземплярів. Він вже викликає ажіотаж, з безліччю попередніх замовлень з виставки в Мюнхені, і хоч він виглядає як гітара, це повністю функціональний програвач. Він має той же “двигун всередині” і тахометр, що і програвач Concept Signature, оснащений високошвидкісними підшипниками прецизійними, прецизійним диском і тонармом Profiler. Він також поставляється з унікальним рухомим магнітним картриджем, особливим дизайном корпусу та кольором, все це є частиною нашої серії Celebrity. З огляду на його успіх ми вже ведемо переговори з іншими артистами про майбутню співпрацю.
Тепер, щоб розглянути питання про тонарми та їх чутні відмінності. Ми дійсно дотримуємось двох різних підходів…
Співпраця між Елом Ді Меолою та Clearaudio є унікальним поєднанням високоякісної аудіотехніки та художньої досконалості. Відомий своєю віртуозністю в джазовій та латиноамериканській музиці, Ел Ді Меола співпрацював із Clearaudio, щоб створити програвач обмеженої серії, який відображає як його музичну спадщину, так і відданість Clearaudio неперевершеній якості звуку в цій ціновій категорії. Цей ексклюзивний програвач поєднує передові технології Clearaudio з індивідуальними елементами дизайну, натхненими культовим стилем Ді Меоли, пропонуючи аудіофілам і любителям музики можливість прослухати його записи з винятковою чіткістю і глибиною. Співпраця не лише прославляє вплив Ді Меоли в музичному світі, а й демонструє відданість Clearaudio створенню виняткових аудіоспокусів. Форма програвача нагадуватиме гітари Gibson Les Paul!
По-перше, за будь-якого поворотного тонарму під час трекінгу виникає природна дуга, яка вносить невеликі спотворення. З іншого боку, паралельні тонарми трекінгу прагнуть усунути це, утримуючи голку ідеально вирівняною з канавкою. Однак конструкції з паралельним трекінгом мали трохи проблемну історію в 70-х і 80-х роках — хоча багато хто з них виглядав інноваційним, вони часто страждали від технічних проблем. В результаті поворотні тонарми стали галузевим стандартом, оскільки вони зручніші для користувача.
Тим не менш, ми, як і раніше, вважаємо, що для високоякісного звучання тангенціальний (паралельне відстеження) тонарм є найкращим. У сегменті high-end ми продовжуємо розробляти ці моделі, оскільки вони забезпечують оптимальну продуктивність для вимогливих слухачів. Однак ми також усвідомлюємо важливість пропозиції високоякісних поворотних та одноповоротних тонармів. Ось чому ми розробили тонарм Unity, який поєднує найкраще з обох світів.
Остання розробка Clearaudio класу high-end – дивовижний тонар Unity!
Тонарм Unity – це конструкція з одним шарніром, але він поводиться багато в чому як звичайний тонарм, що є досить унікальним. Він оснащений сапфіровим підшипником і магнітно стабілізований, що запобігає будь-яким коливанням — поширеній проблемі традиційних тонармів з одним шарніром. Ця стабільність має вирішальне значення якості звуку, оскільки забезпечує міцну основу з надзвичайно низьким тертям, що життєво важливо під час трекінгу. Зазвичай тонарми мають кілька підшипників, але Unity використовує лише один, що мінімізує тертя та покращує продуктивність.
Що також цікаво, так це тонке регулювання цього тонарма. Ви можете регулювати антискейтинг та висоту навіть під час гри, і він надійно фіксується на місці, забезпечуючи щільну посадку. Unity також поставляється зі змінними противагами, що кріпляться магнітом, що дозволяє точно балансувати з різними картриджами. Це справді точний інструмент — багато з його деталей оброблено з тією ж точністю, що й швейцарський годинник. Цей рівень інженерії вимагає часу, тому на розробку тонарма Unity пішло три роки.
Цей новий тонарм класу high-end виготовлений із спеціально розробленої трубки із вуглецевого волокна, яка була точно фрезерована. Він неймовірно легкий, але надзвичайно жорсткий, зі стратегічно розміщеним демпфуванням, що гарантує, що резонанси залишаються плоскими, усуваючи будь-які небажані піки. Флагманський тонарм Unity піднімає продуктивність наших програвачів класу high-end на новий рівень, а також покращує всі моделі Clearaudio максимально можливого рівня.
Ми пропонуємо його або з 5-контактним DIN-з’єднанням, або безперервним кабелем через тонарм. Багато клієнтів із високоякісними фоно-кабелями оцінять гнучкість використання власних з’єднань.
Одна із двох варіацій (дуже обмежений тираж) програвачів Al Di Meola, результат співпраці Clearaudio та відомого гітариста.
В: У серії програвачів початкового рівня Clearaudio ви наполягаєте на тому, що найкращим конструкційним матеріалом є ДВП середньої щільності або, опціонально, шари цільної деревини, склеєні під високим тиском. Чому ви наполягаєте на цих стандартах, і що ви пропонуєте для подальшого покращення звучання вашої лінійки Concept, окрім додавання картриджа вищого класу?
Це дуже добре питання, але дозвольте мені прояснити дещо. Ми не наполягаємо на використанні будь-яких певних матеріалів. Як виробник ми завжди шукаємо кращі матеріали — як з точки зору економічної ефективності, так і якості виробництва. Високощільна деревина – стандартний вибір, оскільки вона забезпечує хороший баланс між доступністю і структурою, особливо в програвачах початкового рівня.
Стиснена та склеєна під високим тиском, деревина високої щільності утворює міцну структуру, виробництво якої не потребує великих витрат. Ось чому багато виробників, включаючи нас, використовують стандартну деревину або деревоволокнисту плиту середньої щільності в наших продуктах початкового рівня. Однак наш другий найкращий варіант — це справжня деревина, що ламінує, наприклад, використовувана нами шарувата деревина берези, яка одночасно склеєна і спресована.
Деревина вищої якості коштує дорожче, тому ми її резервуємо для наших преміальних програвачів. Вона забезпечує чудові звукові та резонансні характеристики. Резонансний контроль має вирішальне значення, оскільки ви хочете якнайшвидше заглушити або «вбити» резонанси. Коли звукові хвилі проходять через матеріал, вони створюють вібрації на певних частотах і ви хочете швидко їх усунути. Наприклад, при використанні деревини середньої густини резонанс розсіюється довше, тоді як наша деревина вищої якості досягає цього набагато швидше.
Програвачі Clearaudio Concept – це відзначене нагородами поєднання точного проектування, мінімалістичного дизайну та високоякісного звуку. Відома своєю простотою використання та визначною якістю звуку, серія Concept пропонує вхід у світ високоякісного аналогового відтворення Clearaudio. Завдяки оптимізованому для резонансу шасі, розв’язаному двигуну та тонарму без тертя ці програвачі забезпечують чудову ізоляцію та плавне, точне відтворення. Доступні з картриджем з рухомим магнітом (MM) або рухомою котушкою (MC) кожен програвач Concept попередньо налаштований і відкалібрований для оптимальної продуктивності, що дозволяє користувачам насолоджуватися звуком аудіофільського рівня прямо з коробки. Завдяки своїй гладкій естетиці та увазі до деталей програвачі Concept забезпечують чудове прослуховування за доступною ціною.
З: Крім оновлення картриджа, що ще ви могли б запропонувати для покращення лінійки Concept? Наприклад, чи можуть поліпшення в блоці живлення чи ізолюючій базі мати значення? Ми почули ефект оновлення до блока живлення Smart DC Battery Power Supply. Звукова сцена, плинність голосів та розмірність значно покращилися, і люди можуть помітити це одразу.
A: Ви абсолютно праві, оскільки картридж часто є першим, що спадає на думку при оновленні програвача. Однак, ще одним значним оновленням буде блок живлення. Найкращий блок живлення підвищує продуктивність двигуна, змушуючи його працювати плавніше і тихіше. У нас є Clearaudio Battery “Smart DC Power supply”. Розроблений для негайного розкриття більшого потенціалу високопродуктивного.
Якби ви підключили осцилограф до стандартної розетки, ви побачили б синусоїдальну хвилю 50 Гц. Але якщо ви збільшите цю форму хвилі, ви помітили б шум — спотворення, викликані іншою електронікою, наприклад, комп’ютерами або мобільними зарядними пристроями, які додають більше «бруду» до сигналу. Перехід на більш чистий блок живлення допомагає усунути ці перешкоди, запобігаючи попаданню небажаних спотворень у аудіообладнання.
Як я вже згадував раніше, блоки живлення стають все більш важливими в наші дні через зростаючу кількість проблем у домашньому середовищі, особливо електромагнітних перешкод від зовнішніх джерел. Це робить блоки живлення критично важливими. Ми могли б включати їх безпосередньо до наших пакетів програвачів, але це негайно підвищило б роздрібну ціну.
Що дійсно цікаво, як ви зазначили, так це те, що різниця помітна. Навіть якщо хтось не аудіофіл, він може її почути. Ви можете провести сліпий тест — встановити завісу, програвати музику за допомогою двох програвачів, один із живленням від батареї постійного струму, а інший без нього — і люди будуть вражені. Часто, коли я кажу друзям, що ми розробляємо hi-fi-обладнання, програвачі та спеціалізовані блоки живлення, їхня перша реакція: «Я, напевно, не помічу різниці». Але як тільки вони чують це у виставковому залі чи магазині, вони шоковані. Навіть щось таке просте, як заміна кабелю чи блока живлення, може спричинити реакцію «вау». Більшість не очікує, що вони зможуть почути різницю, але вони напевно це роблять.
Програвач вінілових платівок Clearaudio Master Jubilee обмеженої серії є чудовим поєднанням передової інженерії та розкішної майстерності, розробленим для забезпечення виняткового аналогового звучання. Як частина престижної серії Jubilee від Clearaudio, цей програвач включає передову систему магнітного приводу, яка забезпечує плавне і точне обертання диска. Його резонансно-оптимізоване багатошарове шасі, виготовлене з високотехнологічних матеріалів, таких як дерево Panzerholz та алюміній, забезпечує чудову ізоляцію від зовнішніх вібрацій. Master Innovation Jubilee також оснащений запатентованою системою оптичного керування швидкістю, що гарантує максимальну стабільність швидкості. Створений для серйозних аудіофілів, цей програвач поєднує в собі захоплюючу естетику з неперевершеною точністю, пропонуючи справді захоплюючий досвід прослуховування, який виявляє всю глибину та деталі будь-якої вінілової платівки.
Чому батарейний блок живлення кращий за стандартний? Вся справа у фізиці – це не якась магія. З батарейним блоком живлення електрика чистіше та стабільніше, з великими запасами. Це має вирішальне значення. Наприклад, стандартний блок живлення може забезпечувати 20 або 30 Вт, тоді як ці блоки живлення пропонують 100 Вт, тобто вони розраховані набагато більше. Коли в музиці є піковий попит, електроніка часто «стискається», але за достатнього запасу потужності, навіть для невеликого мотора на програвачі, енергія залишається несжатою. Енергія, як і раніше, текуча і подається з повною силою.
Це не дуже технічне пояснення, але допомагає передати, як працює система. Деякі інженери можуть зіщулитись від цього спрощеного опису, але ключовий момент у тому, що резерв електроенергії, незалежно від зовнішніх умов, завжди доступний. Це те, що ви чуєте з погляду ясності, свободи та природного, плинного звуку
П: Ви вірите у двигуни змінного чи постійного струму?
A: Ми використовуємо двигуни постійного струму, тому що вони забезпечують вищий крутний момент, що дозволяє краще контролювати швидкість і стабільність. Хоча двигуни змінного струму мають деякі переваги, двигуни постійного струму забезпечують більшу точність. Існують навіть інші типи двигунів, але вони, як правило, надзвичайно дорогі. Ви можете побачити щось інноваційне від нас у майбутньому, але ми не плануємо використати двигуни із прямим приводом. Прямий привід відмінно підходить для таких додатків, як DJ-установки, де вам потрібний швидкий час запуску/зупинки. Однак для домашніх аудіосистем прямий привід може вносити небажані резонанси в пластину, тому це не найкращий варіант для споживачів.
П: Протягом десятиліть ми чудово знали про велич та перевагу картриджів MC (з рухомою котушкою) від Clearaudio. Однак нещодавно ми також відкрили для себе перевагу картриджів MM. З якими труднощами ви стикаєтеся під час проектування картриджів MM (з рухомим магнітом)? Які основні відмінності між картриджами, починаючи з Jubilee MM?
A: Відмінне питання! Очевидно, що вас цікавлять технічні подробиці, що просто чудово. Картриджі з рухомим магнітом (MM) зазвичай простіше виробляти, що робить їх доступнішими, і більшість з них виробляються масово. Однак наші MM не виробляються масово; ми виробляємо понад 10 000 штук на рік з використанням високоякісних компонентів, які постачаються з Японії та Китаю. Ми навіть виробляємо власні магніти, і ось тут все стає цікавіше.
Основне завдання – знайти правильний баланс між розміром і вагою магніту, що рухається. Якщо магніт занадто важкий, він уповільнить рух, але дасть сильніший вихідний сигнал. Якщо він надто легкий, вихідний сигнал може бути слабким, особливо на високих частотах. Досягнення цього балансу має вирішальне значення, і різні виробники мають свої підходи. Ми знайшли золоту середину з погляду розміру магніту, ваги та продуктивності.
Крім того, форма корпусу та матеріали картриджа мають вирішальне значення для продуктивності. Коли голка швидко рухається у канавці, вона генерує резонанси, що проходять крізь тонарм. Ви не бажаєте, щоб ці резонанси впливали на якість звуку. Для нашого Jubilee MM ми використовуємо деревину високої густини, оскільки вона відмінно гасить мікрорезонанси. Ми також використовуємо високоякісні еліптичні голки для наших рухливих магнітів.
У міру просування нашою лінійкою продукції – від Virtuoso до Maestro і, нарешті, до Charisma – ви помітите перехід від алюмінієвих голкотримачів до голкотримачів з бору. Бор забезпечує значні звукові переваги, оскільки він жорсткіший і легший за алюміній, забезпечуючи краще відстеження без деформації матеріалу. Крім того, для наших топових моделей ми використовуємо алмазну голку Micro HD, таку, як і в картриджах з рухомою котушкою, що забезпечує ще більшу точність відтворення звуку.
Програвач вінілових платівок Clearaudio Statement – вершина інженерного мистецтва та дизайну, що втілює в собі найвищу якість аналогового відтворення. Цей шедевр є дивовижним поєднанням сучасних матеріалів і передових технологій, включаючи оптимізоване для резонансу шасі, систему магнітного приводу і систему з двома двигунами без тертя для точного управління швидкістю. Масивна конструкція програвача, що включає вдосконалену систему підвіски, забезпечує майже ідеальну ізоляцію від зовнішніх вібрацій, а його бездоганна майстерність демонструє відданість Clearaudio досягненню бездоганного відтворення звуку. Програвач вінілових платівок Statement, розроблений для найвимогливіших аудіофілів, забезпечує неперевершену точність, глибину та музичність, що робить його справжньою окрасою будь-якої високоякісної аудіосистеми.
П: Що б ви хотіли виділити з ваших головних досягнень та ультра-високоякісних моделей? Які ваші такі цілі в плані досягнення максимального аналогового досвіду?
A: Звичайно, ми маємо багато ідей, але можливості в цій галузі величезні. Однак, як компанія, ми маємо знайти баланс між креативністю, практичністю та комерційною життєздатністю. Коли справа доходить до проектування аналогового обладнання, особливо в сегменті high-end, якби вартість не була проблемою, ви могли б легко отримати програвачі вартістю від 300 000 до 500 000 євро. Хоча це може статися колись, такі проекти вимагають значного часу та інвестицій у дослідження та розробки. У Clearaudio у нас близько 100 співробітників, тому нам потрібно виробляти та продавати комерційно життєздатну продукцію.
Тим не менш, ми постійно шукаємо нові ідеї для програвачів, експериментуємо з різними матеріалами та технологіями. У світі екологічні міркування також мають вирішальне значення. Наприклад, ми гарантуємо, що наші процеси лакування відповідають сучасним екологічним стандартам життя. Дизайн та форма продукції однаково важливі, і ми приділяємо велику увагу НДДКР, що є суттєвою інвестицією і часто відображається у роздрібних цінах нашої продукції, наприклад, тонарма Unity. Він не з дешевих, але він добре працює на ринку високого класу.
Однією із проблем, з якими ми стикаємося сьогодні, є відповідність різним стандартам та нормам, необхідним для нових продуктів. Вам необхідно дотримуватись правил безпеки, сертифікації CE, норм UL та багато іншого. Європейські стандарти, як правило, легше дотримуватись порівняно з неєвропейськими, особливо в тонармах. Але коли справа доходить до програвачів, блоків живлення та фонокоректорів, потрібні значні інвестиції в матеріали, дослідження та обладнання.
І останнє, але не менш важливе: одна з найбільших проблем, з якою ми стикаємося сьогодні, – це пошук людей, які розуміють hi-fi та поділяють нашу пристрасть. Йдеться про «пристрасть на 360 градусів» до високоякісного аудіо — про визнання продуктів, звуку та найдрібніших деталей. Співробітники повинні любити музику і все, що з нею пов’язане, і знайти людей, які відповідають цьому опису, стає дедалі складніше.
Наприклад, розробка нових ідей та аналогових продуктів займає кілька місяців, і ми досліджуємо різні галузі, але втілення їх у життя займає зараз до 2 років. У нас є міцне партнерство з виробником різальних головок та студією різання в Німеччині та Франції, в даний час ми працюємо над проектуванням власної ріжучої головки для виробництва вінілових платівок, оскільки це ключова свердловина для майбутнього у виробництві вінілу, яка є нашим необхідним джерелом та задоволенням.
П: При модернізації трьох програвачів, як би ви розставили пріоритети при оновленні картриджа, тонарма та фонокоректора, в порядку від першого до третього?
A: Я розширив би список до чотирьох пунктів, включивши блок живлення, який також слід враховувати. Хоча блоки живлення важливі, особливо в сьогоднішньому контексті, картридж залишається найважливішим компонентом програвача. Для тих, хто хоче оновитися, інвестиції у високоякісний картридж мають бути головним пріоритетом. Вартість картриджа часто може змагатися з вартістю тонарма та програвача разом узятих, і його оновлення зазвичай дає найбільш помітне покращення якості звуку.
Наступним за пріоритетом є програвач. Високоякісний програвач забезпечує постійну швидкість, що впливає на якість звуку. Якщо постійність швидкості програвача погана, це вплине на загальну якість звуку, зробивши його менш насиченим та детальним. І, звичайно ж, фонокоректор, який має вирішальне значення для передачі звукових якостей вашого програвача у вашу систему посилення.
Третій пріоритет – тонарм. У той час як тонарми початкового та середнього рівня відносно прості у проектуванні та виготовленні, тонарми вищого класу складніші і можуть суттєво вплинути на якість відтворення. Існує безліч відмінних брендів тонармів, тому вибір бренду, що добре зарекомендував себе, має важливе значення. Clearaudio пропонує широкий вибір моделей тонармів на вибір, задовольняючи різні переваги та потреби.
Зрештою, розгляньте можливість модернізації блоку живлення. Більш якісний або працюючий від батареї блок живлення може покращити загальну продуктивність, але його слід купувати після того, як буде розглянуто картридж, програвач та тонар.
Підсумовуючи пропонований порядок пріоритетності оновлень наступний: по-перше, картридж; по-друге, програвач та фонокоректор; по-третє, тонарм; і, нарешті, блок живлення.
Платформа, де розміщується програвач, також має вирішальне значення. Якщо у вас немає спеціальної стійки для hi-fi/аудіофілів, ви можете використовувати стандартний предмет меблів у вітальні. У таких випадках додавання другої основи з шипами або гумовими ніжками може допомогти ізолювати або з’єднати програвач, залежно від вашого середовища. У Греції, де будівлі часто будуються із цільного бетону через сейсмостійкість, вам відносно пощастило з погляду стійкості. Навпаки, в США багато старих будинків побудовані з дерева, яке може бути схильним до руху. Це часто вимагає більшої ізоляції, щоб вібрації не впливали на якість звуку.
В: Один з наших друзів у Німеччині має надтонку ізоляційну базу, створену за зразком мікроскопічної промисловості та розроблену з практично нульовими допусками. Однак, незважаючи на її високу точність, він виявив, що вона негативно впливає на звук під його плеєром! Як це можливо? Будь ласка, дайте пояснення.
A: Це може бути пов’язано з тим, що нова платформа порушила існуючу резонансну систему, яка була корисна для якості звуку. Крім того, наші вуха та мозок можуть з часом адаптуватися до певних звукових профілів, що ускладнює виявлення тонких змін, якщо тільки вони не є значними, наприклад, коли високі частоти починають погіршуватися. Проте наші тіла можуть відчувати резонанси, які впливають на те, як ми сприймаємо якість звуку.
П: Чи хочете ви сказати якісь останні слова нашим читачам?
A: Цифрові формати непогані за своєю суттю, але важливо пам’ятати, що головна мета – насолоджуватися музикою, незалежно від того, чи слухаєте ви потокові сервіси чи вініл. В ідеалі слід уникати використання виключно телефону для прослуховування музики. Хоча зручно використовувати телефон у машині, коли у вас є така можливість, як у мене, знайдіть час, щоб сісти та по-справжньому насолодитися музикою. Це може принести багато радості.
Вам не потрібно витрачати десятки чи сотні тисяч євро, щоб отримати задовільний досвід прослуховування. Високоякісну hi-fi-систему можна придбати з бюджетом від двох до чотирьох тисяч євро, забезпечуючи відмінну цінність та приємні враження від прослуховування. Я хочу продемонструвати наступному поколінню, що інвестиції у хороше обладнання можуть значно покращити задоволення від музики та життя. Це стосується і Греції, де, я сподіваюся, люди продовжать купувати та цінувати гарні записи!